Naar de hoofdinhoud
Menu 'Export'

Welke opties zijn er binnen het menu Export?

Jiske van Keeken avatar
Geschreven door Jiske van Keeken
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Binnen het menu ‘Export’ heeft u verschillende mogelijkheden. U kiest eerst het jaartal en het bijbehorende model. U kunt hier

  • normensets downloaden (van het model) en

  • export van uw data maken.

Klik op 'Maak een export', dan opent het volgende scherm met diverse filters

Bij resultaat type kiest u voor ofwel per post (dat is de conclusie van een controle) ofwel per norm (dat is een lijst van alle gecontroleerde normen). Wanneer u voor resultaattype ‘normen’ kiest, ziet u de scores en toelichtingen op de normen in uw export. Er is ook een kolom toegevoegd waarin de conclusie van de post staat vermeld. Indien u alleen de conclusies en de toelichtingen wilt zien, filtert u op resultaattype ‘posten’.

Onder ‘Voorbeeldweergave’ ziet u een voorbeeld van de huidige pagina van de export. U ziet (maximaal) de eerste drie rijen van de export. Bij ‘Kolommen’ kunt u zelf aanvinken welke gegevens u wilt meenemen in uw export. Wanneer u bepaalde gegevens aan- of uitvinkt, ziet u dat de voorbeeldweergave wordt aangepast:

Onder ‘Instellingen’ kunt u de export van uw gegevens verder specificeren. Zo selecteert u de betreffende normenset(s), de juiste periode, het controle type, de normen conclusies en de betreffende controleur(s).

Tot slot kunt u onder filters één of meerdere postkenmerken selecteren. Zo kunt u bijvoorbeeld filteren op medewerker.


Knoppen onderaan 'Export'

De knoppen onderaan zijn:

Filter opslaan

Via de knop ‘Filter opslaan’ heeft u de mogelijkheid om de selectie die u heeft aangevinkt op te slaan. Alle instellingen worden dan opgeslagen. Het is mogelijk om meerdere filters aan te maken.

Exporteer dit tabblad

Bij de knop 'Exporteer dit tabblad' kunt u het huidige geconfigureerde tabblad exporteren. Uw export in Excel bestaat dan uit 1 tabblad met gegevens.

Meerdere tabbladen

Bovenin heeft u de mogelijkheid om meerdere tabbladen aan te maken. Bijvoorbeeld resultaten per post (conclusies) op het eerste tabblad en fout gescoorde normen op het tweede tabblad. Dat ziet er bijvoorbeeld zo uit:

Het eerste tabblad configureert u dan zodanig dat alle afgehandelde posten erin staan en het tweede tabblad kiest u juist als resultaat type 'normen' en selecteert u 'fout' om alleen de foute normen te exporteren.

De geëxporteerde data verschijnt dan in een Excel-bestand met twee, of meer tabbladen. U heeft ook de mogelijkheid om meerdere tabbladen in één Excel-bestand te maken. Zo maakt u eenvoudig een samengesteld rapport. U kunt daarmee 1 standaard export configureren met verschillende soorten gegevens of bijvoorbeeld op elk tabblad controles van een andere normenset of van een ander team consulenten. De mogelijkheden zijn legio en we zijn heel benieuwd welke samengestelde rapporten u gebruikt.


Tip: We krijgen wel eens de vraag hoe het rapport 'onderzoeksresultaten' in de nieuwe KiC te genereren is. Hierbij onze tip:

  • Als u kiest voor resultaat type 'posten' dan ziet u de resultaten van alle posten.

  • Als u kiest voor resultaat type 'normen' en deze instelt op 'fout' ziet u alle normen uit het onderzoeksresultaten rapport. In het rapport 'onderzoeksresultaten' werden namelijk alleen de conclusies van alle controles en/of de foute normen getoond.

Was dit een antwoord op uw vraag?