Naar de hoofdinhoud
Inloggen lukt niet

Veel voorkomende inlog problemen

Herbert Bloembergen avatar
Geschreven door Herbert Bloembergen
Vandaag bijgewerkt

Een nieuwe telefoon

Wanneer je een nieuwe telefoon krijgt, dan moet KiC opnieuw aan gekoppeld worden. Hiervoor moet de KiC helpdesk je oude telefoon loskoppelen.

Stuur [email protected] een verzoek om de oude telefoon uit het systeem te verwijderen.

Wachtwoord wijzigen lukt niet

Wanneer je op wachtwoord wijzigen drukt, stuurt het systeem je een e-mail, met een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
Krijg je deze mail niet? Dan is deze waarschijnlijk opgehouden door een spamfilter.

Ook in dat geval kun je het beste met de KiC helpdesk contact opnemen.

2 Factor code werkt niet (meer)

Soms krijg je de melding dat de code niet correct is.

Controleer het aantal KiC accounts dat er in je authenticator app staan. Gebruik je wel de goede? Overigens heeft het geen zin om meerdere accounts voor KiC te hebben. Er kan er maar 1 werken.

Let er op dat de code niet verlopen is.

Lukt het toch niet, neem dan ook contact op met de helpdesk. Wij 'resetten' dan de authenticatie. Daarna krijg je tijdens het inloggen weer een qr code, waarmee je de authenticator opnieuw kunt instellen.

Was dit een antwoord op uw vraag?